۞ امام علی (ع) می فرماید:
دانش، سلطنت و قدرت است، هر كه آن را بيابد با آن يورش برد و هر كه آن را از دست بدهد بر او يورش برند.

موقعیت شما : صفحه اصلی » خبرها
  • شناسه : 436
  • 22 آگوست 2021 - 13:23
  • 199 بازدید
  • ارسال توسط :
ساخت گجتی هوشمند با کاربرد درمانی و سرگرمی توسط محققان کشور

ساخت گجتی هوشمند با کاربرد درمانی و سرگرمی توسط محققان کشور

متخصصان در یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت گجتی هوشمند شده‌اند که جنبه درمانی و سرگرمی دارد.

متخصصان در یک شرکت دانش‌بنیان موفق به ساخت گجتی هوشمند شده‌اند که جنبه درمانی و سرگرمی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، هدست هوشمند یکی از محصولاتی است که توسط محققان کشور با تکیه بر علوم اعصاب ساخته شده است. البته اینترنت اشیا و هوش مصنوعی نیز فناوری های به کار رفته در آن هستند.

این محصول را باید به نوعی یک رابط مغز و رایانه به حساب آوریم. چرا که سیســتمی مبتنــی بــر رایانــه اســت و ســیگنال‌های مغــز را بــا روش‌هــای متنوعــی اندازه‌گیــری و آن‌هــا را تجزیــه و تحلیــل می‌کند.

در ادامه این سیستم ویژگی‌هایــی را از فعالیت‌هــای مغــزی اســتخراج و آن ویژگی‌هــا را بــه خروجی‌هایــی تبدیــل کرده کــه بــرای جایگزیــن کردن، بازیابــی، تقویــت، تکمیــل یــا بهبــود عملکردهــای انســان بــه کار مــی‌رود.

این محصول، قــدرت تمرکــز افــراد را در سـنین گوناگون افزایش می‌دهد و علاوه بر آن بـرای سـنین پاییــن بــه عنــوان اســباب بازی هوشــمند کاربرد دارد. کوچک و قابل حمل بودن از ویژگی‌های آن است.

همچنین این محصول علاوه بر اینکه یک نرم افزار بومی است، ابزاری برای سنجش سطح سلامت و کمکی برای بهبود درمان هم محسوب می ‌شود.

در ســاخت ایــن محصــول از علــوم اعصــاب، نوروفیدبــک و فنــاوری اطلاعات اســتفاده شــده اســت. بنابرایــن آن شــاهد همگرایــی فنــاوری اطلاعات و علــوم شــناختی هســتیم.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*