۞ امام علی (ع) می فرماید:
دانش، سلطنت و قدرت است، هر كه آن را بيابد با آن يورش برد و هر كه آن را از دست بدهد بر او يورش برند.

موقعیت شما : صفحه اصلی » خبرها
  • شناسه : 121
  • 19 آوریل 2021 - 17:18
  • 243 بازدید
  • ارسال توسط :
  • نویسنده : ایران آینده
  • منبع : ایران آینده
پتنت اپل در حوزه اتصال خودکار تجهیزات خانه هوشمند

پتنت اپل در حوزه اتصال خودکار تجهیزات خانه هوشمند

پتنتی از اپل که ۲۴ بهمن ماه منتشر شد، حاکی از ایده‌ای برای سیستم‌هایی است که می‌توانند به صورت خودکار دستگاه‌های خانگی هوشمند را شناسایی کرده و به صورت بالقوه آن‌ها را برای اتاقی که در آن هستند پیکربندی کنند.

پتنتی از اپل که ۲۴ بهمن ماه منتشر شد، حاکی از ایده‌ای برای سیستم‌هایی است که می‌توانند به صورت خودکار دستگاه‌های خانگی هوشمند را شناسایی کرده و به صورت بالقوه آن‌ها را برای اتاقی که در آن هستند پیکربندی کنند.

همانطور که اپل در پتنت اشاره دارد، در حال حاضر دستگاه‌های هوشمند و تکنولوژی‌های خانگی بسیار و مناسبی در دسترس هستند. اما به دلیل انواع مختلف پروتکل وایرلس، انواع کانکتور، دستگاه‌های ناسازگار فروشنده‌ها و غیره، برای پیکربندی این دستگاه‌ها در جهت یکپارچه‌سازی کامل خانه‌ی هوشمند چالش‌های بسیاری وجود دارد. اپل سیستمی را پتنت کرده که با شناسایی خودکار دستگاه هوشمند جدید، اتاقی که در آن قرار دارد و هویت سنجی کاربرد آن برای شما، می‌تواند اتصال تمامی دستگاه‌های هوشمند شما را آسان‌تر کند.

از منظر نظری، اگر شما کلید برق هوشمندی را برای سالن غذاخوری خود نصب کردید، این دستگاه می‌تواند بلافاصله کلید را در هوم اپ آیفون شما نشان دهد و به صورت خودکار آن را به عنوان کلید برق در سالن غذاخوری شما شناسایی کند.

همچنین این پتنت سیستمی را تعریف می‌کند که در آن “واحد میزبان” این تکنولوژی می‌تواند دیگر واحدهای میزبان را که در خانه‌ی شما نصب هستند شناسایی کرده، تا به صورت خودکار یک نقشه‌ی طبقات را کشیده و اشیا بی‌جان مانند مبلمان را شناسایی کند تا بداند هر کدام کجا قرار گرفته‌اند، و حتی بداند شما چه زمانی در خانه‌ی خود حرکت می‌کنید. سیستم این کار را با سنسورهای تی‌اواف (TOF) انجام می‌دهد تا به داده‌ی سه بعدی اتاق و یک تکنولوژی سیگنال مانند رادیوهای مخابراتی با پهنای باند بالا دست پیدا کند و بتواند از واحد میزبان به واحد میزبان دیگر متصل شود. (اگر این کلمات برای شما آشنا هستند، احتمالا به این دلیل است که شرکت اپل در هر دوی این تکنولوژی‌ها گامی برداشته، شایعاتی به گوش می‌رسد آیفون‌های ۲۰۲۰ دارای دوربین تی‌اواف هستند و آیفون ۱۱ و ۱۱پرو به لطف چیپ جدید یو۱، رادیوهای مخابراتی با پهنای باند بالا دارند.)

حتی این پتنت سناریویی را توصیف می‌کند که در آن سیستم کاربران “با هویت” در خانه را تشخیص داده و با توجه به هویت‌شان، سطوح دسترسی مختلفی به عملکرد‌های خانه‌ی هوشمند را در اختیار آن‌ها بگذارد.

هرچند، این تنها یک پتنت است، بنابراین پیاده‌سازی آن روی محصولات اپل در زمانی نزدیک یا کلا هر زمانی مشخص نیست، اما تصور آینده‌ی خانه‌های هوشمند جالب است. به علاوه، با توجه به اینکه اخیرا اپل، گوگل و آمازون اعلام کرده‌اند که با همکاری هم روی استاندارد منبع باز خانه‌ی هوشمند کار می‌کنند، شاید شانسی باشد که سیستمی مانند پتنت اپل که به صورت خودکار تجهیزات را پیکربندی می‌کند روزی به واقعیت تبدیل شود.

اپل اولین کمپانی نیست که به چنین سیستم خانه‌ی هوشمند هوشمندی فکر کرده. کمپانی به نام اینتِلی‌تینگز سیستمی دارد که به تلفن همراه هوشمند کاربر متصل شده و به آن اجازه می‌دهد تا متوجه زمانی که تلفن وارد اتاقی می‌شود شده و دستگاه‌های هوشمند خانگی را فعال کند. برای مثال، دمای اتاق را روی دمای ترجیحی فرد تنظیم کند. بعضی از جاروبرقی‌های رومبای شرکت آی‌روبات نیز می‌توانند نقشه‌ای از خانه‌ی شما تهیه کنند. سال گذشته آی‌روبات و گوگل همکاری خود را اعلام کردند که به دستیار گوگل اجازه می‌دهد از داده‌ای که برنامه‌ی سفارشی استفاده از جاروبرقی استفاده کرده یا از رومبا بخواهد تا اتاق خاصی را جارو بکشد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*