۞ امام علی (ع) می فرماید:
دانش، سلطنت و قدرت است، هر كه آن را بيابد با آن يورش برد و هر كه آن را از دست بدهد بر او يورش برند.

موقعیت شما : صفحه اصلی » خبرها
  • شناسه : 602
  • 07 مارس 2022 - 12:04
  • 152 بازدید
  • ارسال توسط :
یک شرکت ایرانی با استفاده از فناوری اینترنت اشیا هولتر توسعه داده که بدون نیاز به شارژ تا سه هفته کار می‌کند و ضربان قلب را ثبت می‌کند.

یک شرکت ایرانی با استفاده از فناوری اینترنت اشیا هولتر توسعه داده که بدون نیاز به شارژ تا سه هفته کار می‌کند و ضربان قلب را ثبت می‌کند.

یکی از شایع‌ترین دلایل مرگ‌ومیر در جهان سکته قلبی است و رایج‌ترین دلیل سکته قلبی آریتمی است. آریتمی به این معناست که تپش قلب فرد منظم نیست. وقتی بیمار مبتلا به آریتمی به کلینیک قلب مراجعه می‌کند، وسیله‌ای به نام هولتر به شخص وصل می‌شود تا فعالیت قلب را چند روزی تحت نظر داشته باشد. هولترها معمولا باید از چند محل با قلب تماس داشته باشند و ابزارهایی بزرگ هستند، بنابراین استفاده از آن دشوار است. حال یک شرکت ایرانی با استفاده از فناوری اینترنت اشیا هولتر توسعه داده که حدود ۵ سانتی‌متر طول دارد و بدون نیاز به شارژ تا سه هفته کار می‌کند و ضربان قلب را ثبت می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، یکی از شایع‌ترین دلایل مرگ‌ومیر در جهان سکته قلبی است و رایج‌ترین دلیل سکته قلبی آریتمی است. آریتمی به این معناست که تپش قلب فرد منظم نیست. وقتی بیمار مبتلا به آریتمی به کلینیک قلب مراجعه می‌کند، وسیله‌ای به نام هولتر به شخص وصل می‌شود تا فعالیت قلب را چند روزی تحت نظر داشته باشد. هولترها معمولا باید از چند محل با قلب تماس داشته باشند و ابزارهایی بزرگ هستند، بنابراین استفاده از آن دشوار است. حال یک شرکت ایرانی با استفاده از فناوری اینترنت اشیا هولتر توسعه داده که حدود ۵ سانتی‌متر طول دارد و بدون نیاز به شارژ تا سه هفته کار می‌کند و ضربان قلب را ثبت می‌کند.

یوسف دوست حسینی مدیر گروه خودروهای متصل و IOT این شرکت در خصوص این محصول بیان می‌کند “این هولتر تمام داده‌هایی که از نوار قلب بیمار دریافت کرده را به صورت مستقیم به گوشی همراه بیمار ارسال می‌کند و سپس گوشی همراه آن را به سرور می‌فرستد. پزشک معالج در هر لحظه از شبانه‌روز می‌تواند به داده‌های قلب بیمار دسترسی پیدا کند. این هولتر اپلیکیشن خاصی دارد که روی گوشی نصب می‌شود و اطلاعات را از دستگاه گرفته و به سرور می‌فرستد. توسعه تمامی اجزای این سیستم شامل سخت‌افزار، اپلیکیشن موبایل، سرور و داشبورد مرکزی به دست متخصصان شرکت انجام شده است.”

این فناوری نه‌تنها در کشور بلکه در سطح جهانی نیز نوین به شمار می‌رود. در آمریکا نیز از سال ۲۰۱۵ شروع به توسعه هولتر مبتنی بر اینرنت اشیا کرده‌اند. در حال حاضر محصول ایرانی در چهار بیمارستان و ۱۰ کلینیک تخصصی قلب آزمایش شده، تمامی تأییدیه‌های لازم را اخذ کرده و در مراحل آخر دریافت تأییدیه از سازمان غذا و دارو قرار دارد. دوست حسینی در پاسخ به این پرسش که برنامه‌ای برای صادرات این محصول دارید، می‌گوید :قطعا نگاه صادراتی در این خصوص وجود دارد با این حال ابتدا محصول باید وارد بازار داخلی شده و مشکلاتش شناسایی و برطرف شود. وقتی مشتریان داخلی از آن راضی بودند، می‌توان وارد فاز صادرات شد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*