۞ امام علی (ع) می فرماید:
دانش، سلطنت و قدرت است، هر كه آن را بيابد با آن يورش برد و هر كه آن را از دست بدهد بر او يورش برند.

موقعیت شما : صفحه اصلی » خبرها
  • شناسه : 633
  • 11 ژوئن 2022 - 13:13
  • 347 بازدید
  • ارسال توسط :
استفاده از اینترنت اشیاء برای طراحی سیستم هوشمند ضدسرقت

استفاده از اینترنت اشیاء برای طراحی سیستم هوشمند ضدسرقت

رضا ذلیخائی، مدیرعامل شرکت ایمن فراساز خودرو رضا؛ سیستم هوشمند ضدسرقت با استفاده از اینترنت اشیاء به دو صورت با تلفن همراه یا با ریموت کنترل قابل بازگشایی و قفل کردن است.

رضا ذلیخائی شرکت‌کننده رویداد «عصر امید» گفت: سیستم هوشمند ضدسرقت با استفاده از اینترنت اشیاء به دو صورت با تلفن همراه یا با ریموت کنترل قابل بازگشایی و قفل کردن است.

رضا ذلیخائی، مدیرعامل شرکت ایمن فراساز خودرو رضا در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام فعالیت می‌کند، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا بیان کرد: شرکت ایمن فراساز خودرو رضا یک شرکت خلاق با تأییدیه از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است و در حال حاضر در تلاش هستیم تا مجوز خانه خلاق خود را کسب کنیم. شرکت ما با ایران‌خودرو و وزارت صمت قرارداد دارد و محصول شرکت ما در حوزه نصب و راه‌اندازی سیستم ضدسرقت خودرو از طریق گیربکس است.

وی در ادامه افزود: این سیستم داخل موتور و روی گیربکس خودرو نصب می‌شود. زمانی‌که این سیستم نصب می‌شود دیگر ماشین استارت نمی‌خورد و همچنین آن را با هل دادن نمی‌توان جابه‌جا کرد؛ بنابراین ماشین را باید با جرثقیل بلند و اقدام به سرقت کرد.

ذلیخائی در خصوص مزیت این سیستم هوشمند مطرح کرد: سیستم ضد سرقت تولیدشده در شرکت ایمن فراساز خودرو رضا برخلاف سیستم‌های ضد سرقت دیگر که صرفا هشداردهنده هستند، شامل یک جسم فیزیکی مانند قفل فرمان و پدال است که سارق در مرحله اول آن را مشاهده کرده و سپس از ماشین جدا می‌کند، اما این سیستم هوشمند روی «فلایویل» یا بخش اصلی کلاچ نصب شده است و همین امر موجب قطع ارتباط میان موتور و گیربکس می‌شود. سارق در این حالت که سیستم قفل است، نمی‌تواند ماشین را روشن یا تکان دهد.

وی افزود: این سیستم به دو صورت «اینترنت اشیاء» (IOT) با تلفن همراه یا با ریموت کنترل قابل بازگشایی و قفل کردن است. از دیگر قابلیت‌های این سیستم می‌توان به اطلاع‌رسانی آن اشاره کرد. این سیستم از طریق اپلیکیشن به کاربر صاحب خودرو اطلاع‌رسانی می‌کند و مکان آن را به محض جابه‌جایی خودرو روی نقشه نشان می‌دهد. نرم‌افزار این سیستم برای دو سیستم‌عامل اندروید و آی‌اواس طراحی شده است.

مدیرعامل شرکت ایمن فراساز رضا خاطرنشان کرد: من تقریبا ۱۰ سال است که در این حوزه فعالیت می‌کنم و از طرف دانشگاه آزاد اسلامی حمایت‌های معنوی و مالی بسیاری دریافت کرده‌ام. از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تسهیلات ۴۰ میلیارد ریالی دریافت کرده‌ایم.

وی در پایان افزود: همکاری و حمایت‌های بسیاری از طرف معاونت پژوهشی واحد ایلام صورت گرفته است و همین حمایت‌ها به ما کمک کرده‌ تا بتوانیم به تولید انبوه و فروش برسیم. همچنین شرکت ما دارای جواز تأسیس از وزارت صنعت و معدن جهت احداث کارخانه و تولید محصول است. بسیار امیدوار هستیم که رویداد ملی گام دوم موجب شناخته شدن بیشتر شرکت ما و همچنین افزایش بازارهای فروش محصول ما شود.

رویداد ملی گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با شعار «عصر امید» از هشتم تا یازدهم خرداد در مصلای تهران برگزار می‌شود و میزبان ۳ هزار شرکت دانش‌بنیان، آزمایشگاه و زیرساخت، گروه پژوهشی و استارت‌آپ است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*