۞ امام علی (ع) می فرماید:
دانش، سلطنت و قدرت است، هر كه آن را بيابد با آن يورش برد و هر كه آن را از دست بدهد بر او يورش برند.

موقعیت شما : صفحه اصلی » خبرها
  • شناسه : 611
  • 25 آوریل 2022 - 12:55
  • 237 بازدید
  • ارسال توسط :
استفاده از اینترنت اشیاء در کنتور‌های برق هوشمند

استفاده از اینترنت اشیاء در کنتور‌های برق هوشمند

سخنگوی صنعت برق از کنترل و نظارت بر دستگاه‌های سرمایشی با استفاده از فناوری اینترنت اشیاء در کنتور‌های هوشمند خبر داد.

مصطفی رجبی مشهدی، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما با بیان اینکه انرژی تامین شده در بخش صنایع بزرگ حدود ۱۱ و ۴۳ صدم بیشتر از سال گذشته است ادامه داد: این صنایع متناسب با میزان دیماند یا قدرت مصرفی که هر مصرف کننده دارد در طرح‌های تابستانی و تشویق محور، وزارت نیرو شرکت خواهند کرد.

سخگوی صنعت برق ادامه داد: در حوزه مدیریت مصرف، در بخشی که به صنایع مربوط می‌شود می‌توانند با حفظ سطح تولید، انرژی خود را در ساعات اوج مصرف کاهش دهند و به ساعات دیگر منتقل کنند، همچنین تعطیلات سالیانه خود را به ساعات اوج مصرف انتقال دهند.

 رجبی مشهدی افزود: چاه‌های کشاورزی مثل هر سال حدود ۵ ساعت خاموش می‌شوند و بقیه ساعات از برق رایگان استفاده می‌کنند که در واقع زمانی است که برای آبیاری مناسب نیست.

سخنگوی صنعت برق اضافه کرد: در بخش مردمی نصب کنتور‌های هوشمند برای مشترکین پرمصرف ادامه دارد و توصیه‌های آموزشی مناسبی برای آن‌ها در راستای کاهش مصرف خواهیم داشت، همچنین در حوزه ادارات، دولت مصوبه‌ای را برای ابلاغ به دستگاه‌های اداری در دستور کار دارد که شامل خاموش کردن روشنایی‌های غیرضروری در ساعات بعد از کار و تنظیم دما بر روی ۲۵ درجه در ساعات کاری است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*