۞ امام علی (ع) می فرماید:
دانش، سلطنت و قدرت است، هر كه آن را بيابد با آن يورش برد و هر كه آن را از دست بدهد بر او يورش برند.

موقعیت شما : صفحه اصلی » خبرها
  • شناسه : 454
  • 31 آگوست 2021 - 9:24
  • 159 بازدید
  • ارسال توسط :
بازار اینترنت اشیا تا سال ۲۰۲۷ به ۱٫۵ تریلیون دلار می‌رسد!

بازار اینترنت اشیا تا سال ۲۰۲۷ به ۱٫۵ تریلیون دلار می‌رسد!

پیش‌بینی می‌شود که با افزایش استفاده از حس‌گرهای هوشمند ادغام‌شده در دستگاه‌های متصل، بخش بازار اینترنت اشیا (IoT) تا سال 2027 به 1.5 تریلیون دلار برسد که اولویت اصلی آن امنیت است.

پیش‌بینی می‌شود که با افزایش استفاده از حس‌گرهای هوشمند ادغام‌شده در دستگاه‌های متصل، بخش بازار اینترنت اشیا (IoT) تا سال ۲۰۲۷ به ۱٫۵ تریلیون دلار برسد که اولویت اصلی آن امنیت است.

این دستگاه‌ها توسط برخی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری جهان در بازارهای تولید، خرده‌فروشی، دولتی، مراقبت‌های بهداشتی، مصرف‌کننده، حمل‌ونقل، فناوری اطلاعات و مخابرات ساخته و فروخته می‌شوند. درحالی‌که دستگاه‌های اینترنت اشیا این فرصت رادارند که شیوه کار وزندگی مردم را متحول کنند، اجرای ناکافی امنیت جاسازی‌شده در این دستگاه‌ها می‌تواند این مزایا را از بین ببرد.

با توجه به‌ پیش‌بینی سه برابر شدن تعداد دستگاه‌های اینترنت اشیا تا بیش ۷۵ میلیارد دستگاه در چند سال آینده، تعداد مسائل و آسیب‌پذیری‌هایی که مجرمان سایبری می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند افزایش می‌یابد.

وضعیت امنیت دستگاه‌های اینترنت اشیا

۸۴ درصد از متخصصان امنیتی معتقدند دستگاه‌های اینترنت اشیا آسیب‌پذیرتر از رایانه‌ها هستند. دوسوم شرکت‌ها قبلاً یک حادثه امنیتی اینترنت اشیا را تجربه کرده‌اند. تنها ۱۶ درصد از مدیران امنیتی شرکت‌ها می‌گویند که از تجهیزات اینترنت اشیا در محیط خود دید کافی دارند.

Phil Attfield، مدیرعامل Sequitur Labs، اظهار داشت: امنیت یکی از عناصر مهم استقرار اینترنت اشیاء است، اما اغلب در فرایند توسعه نادیده گرفته می‌شود. “تولیدکنندگان اینترنت اشیا باید از روش‌های امنیتی برای حفاظت از IP اختصاصی دستگاه و داده‌های حریم خصوصی مشتریان استفاده کنند.

“فقدان امنیت در دستگاه‌های اینترنت اشیا، مشتریان را در معرض خطر نقض داده قرار می‌دهد که می‌تواند منجر به سرقت IP، صدمه به نام تجاری شرکت و از دست دادن اعتماد مشتریان شود. با تریلیون ها دلار در خط، نیاز فوری به ایمن‌سازی دستگاه‌های اینترنت اشیا در تمام چرخه زندگی مشتریان برای غلبه بر چالش‌های پیچیده امنیت سایبری وجود دارد.”

مدیریت دستگاه کمی بیش از یک‌سوم بازار اینترنت اشیا را به همراه مدیریت شبکه و پلتفرم‌های ابری را به خود اختصاص داده است. بااین‌حال، مدیریت دستگاه به‌اندازه کافی برای استقرار بهترین شیوه‌های امنیتی اختصاص داده نشده است. Attfield گفت: “اگر تولیدکنندگان، شیوه‌های امنیتی دستگاه‌های اینترنت اشیا را اجرا نکنند، دولت به‌احتمال‌زیاد برای تنظیم این حوزه به‌عنوان بخشی از سیاست‌های حمایت از مصرف‌کنندگان وارد عمل می‌شود. “

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*