۞ امام علی (ع) می فرماید:
دانش، سلطنت و قدرت است، هر كه آن را بيابد با آن يورش برد و هر كه آن را از دست بدهد بر او يورش برند.

موقعیت شما : صفحه اصلی » خبرها
  • شناسه : 562
  • 05 فوریه 2022 - 9:03
  • 142 بازدید
  • ارسال توسط :
بازار داخلی اینترنت اشیا با ۴ محصول رونق گرفت

بازار داخلی اینترنت اشیا با ۴ محصول رونق گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، یکی از حوزه‌های فناورانه و کاربردی در کشور که به همت دانش‌بنیان‌ها در مسیر توسعه یافتگی قرار گرفته است، اینترنت اشیا و گسترش کاربری‌های این فناوری در صنایع است. اتفاقی که به تولید ۴ محصول تایید شده توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، منجر شده است.

بازار داخلی اینترنت اشیا با تولید ۴ محصول در حوزه حمل و نقل هوشمند رونق گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، یکی از حوزه‌های فناورانه و کاربردی در کشور که به همت دانش‌بنیان‌ها در مسیر توسعه یافتگی قرار گرفته است، اینترنت اشیا و گسترش کاربری‌های این فناوری در صنایع است. اتفاقی که به تولید ۴ محصول تایید شده توسط معاونت علمی و فناوری راست جمهوری، منجر شده است.

“سامانه هوشمند حمل و نقل گردشگری بر پایه اینترنت اشیا”، «چراغ راهنمایی هوشمند»، «سامانه امنیتی شیردار» و «نرم‌افزار پلاک‌خوان یوزتا» محصولاتی هستند که به تایید رسیده و در سامانه اطلس جهانی اقتصاد دیجیتال ثبت شده‌اند.

۱. سامانه هوشمند حمل‌ونقل گردشگری بر پایه اینترنت اشیاء

بسته هوشمند حمل و نقل گردشگری بر پایه اینترنت اشیاء، سامانه هوشمندی است که به‌صورت پکیج سخت‌افزاری نصب‌شده در اتوبوس و بسته‌های نرم‌افزاری مدیر، گردشگر و لیدر پیاده سازی شده است که تا حد زیادی به مدیریت مجموعه شما کمک می‌کند.

برای مثال گردشگر می‌تواند از برنامه سفر مکان فعلی مکان بعدی به صورت متن فیلم و عکس و فایل صوتی مطلع بشود از مکان های نزدیک به صورت آنلاین گزینشی مطلع شود و از متغیرهای محیطی مانند دما، رطوبت، سرعت و غیره مطلع شود. همچنین نور بالای سر خود را تغییر دهد.

گردشگر با این سامانه می تواند اطلاعات هدفمند با توجه به تخصص و علاقه خود دریافت کنید. همچنین می‌تواند با یک بازی ساده زبان فارسی را یاد بگیرد اگر مشکلی برای سلامتی اش پیش بیاید سامانه به نزدیکترین مرکز درمانی اطلاع‌رسانی می‌کند و علاوه بر این موارد می‌تواند به صورت مستقیم با لیدر و مدیر ارتباط برقرار کند.

لیدر می تواند سطح دسترسی اطلاعات گردشگری را تعیین کند. وضعیت تور و حاضرین در اتوبوس را بررسی کند. برنامه تو را تغییر دهد و به مدیر اطلاع رسانی کند و در زمان حادثه به مرکز و سازمان‌های کمک رسان اطلاع رسانی کند. تخلفات راننده را پیگیری کند. مدیر نیز می تواند برتمامی مراحل تور نظارت کند مانند موقعیت فعلی ماشین و تخلفات راننده و غیره با کمک سامانه مطلع شود.مدیر می تواند اطلاعات کامل گردشگران را در سامانه داشته باشد و به صورت آنلاین از نظرات گردشگران مطلع شود و با آنها ارتباط مستقیم بگیرد.

۲. چراغ راهنمایی هوشمند

یک شرکت دانش بنیان با در نظر گرفتن این موضوع و با شناخت کامل بافت منطقه‌ای و شهری ایران، و همچنین با در نظرگرفتن تأثیر مستقیم این امر در زیباسازی شهرها، طراحی جدید و متفاوتی از پایه‌های چراغ‌های راهنمایی و رانندگی را ارائه کرده است.

در طراحی این پایه‌های ترافیکی علاوه بر رعایت استانداردهای روز دنیا در زمینه سازه‌های ترافیکی، توجه ویژه‌ای به‌ظاهر سازه و نورپردازی داینامیک آن نیز شده است. همچنین جانمایی تمام بردها و دوربین‌های سیستم‌های کنترل هوشمند ترافیک نیز در این سازه‌ها، امکان پیاده‌سازی سیستم‌های هوشمند کنترل ترافیک را نیز به‌سادگی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

این شرکت، توانایی طراحی و ساخت انواع راهنمایی ورانندگی مدرن و هوشمند را مطابق با شرایط اقلیمی و المان‌های شهری هر منطقه دارا است.

۳. سامانه امنیتی شیردار

امنیت و اطمینان از صحت عملکرد اجزای یک سیستم نظارت تصویری از مواردی است که نیاز به دقت نظر زیادی دارد. چالش‌ها و مشکلات امنیتی در بسیاری از موارد جبران‌ناپذیر هستند و در صورت عدم توجه به جزییات و دقت در انتخاب‌ها، نتایج می‌توانند هولناک و فاجعه‌آمیز باشند.

هنگامی که به مقوله نرم‌افزار و آن هم نرم افزار نظارت تصویر و نرم افزار پایش تصویر می‌رسیم، این مهم دو چندان می‌شود، چرا که باید به نرم‌افزار برای تامین امنیت اتکا داشت و نرم‌افزار نباید در ذات خود نگرانی امنیتی ایجاد کند و لازم است تا کاربران در رده‌های مختلف با راحتی خیال از جانب نرم‌افزار به وظیفه اصلی خود توجه داشته باشند.

اگر بهترین تجهیزات سخت‌افزاری با مطلوبترین شرایط نیز تهیه و نصب و راه‌اندازی شوند، بدون وجود یک نرم‌افزار جامع قابل اعتماد کارآیی لازم را نخواهند داشت. امنیت و آسایش خیال بدون امکان شناخت و شرایط اعتماد میسر نخواهد شد.

۴. نرم‌افزار پلاک‌خوان

افزایش روزافزون انواع پلاک‌های صادر شده موجب تغییر در ساختار استاندارد آن‌ها و ورود کارکترهای جدید حروفی و عددی شده‌ است که نرم افزارهای پلاک خوان و روش‌های سنتی پردازش تصاویر دیجیتال را دچار چالش کرده است.

به طور مثال با ورود کاراکتر عدد صفر به کدشهر تهران دقت و صحت تشخیص پلاک در هر نرم افزار پلاک خوان که از روش‌های پردازش تصویر قدیمی به شکل قابل توجهی کاهش یافت. همچنین یک نرم افزار پلاک خوان مبتنی بر روش‌های قدیمی تشخیص پلاک با تغییر در شرایط محیطی و نوری نیاز به کالیبره‌سازی‌های مکرر دارند که این امر علاوه بر صرف زمان و هزینه‌های اضافی، باعث افت دقت در این روش‌ها می‌شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*