۞ امام علی (ع) می فرماید:
دانش، سلطنت و قدرت است، هر كه آن را بيابد با آن يورش برد و هر كه آن را از دست بدهد بر او يورش برند.

موقعیت شما : صفحه اصلی » خبرها
  • شناسه : 493
  • 02 اکتبر 2021 - 14:29
  • 189 بازدید
  • ارسال توسط :
سنجش کاربری فضاهای سبز انگلیس با اینترنت اشیا

سنجش کاربری فضاهای سبز انگلیس با اینترنت اشیا

مدیران لندن در حال انجام دو پروژه آزمایشی در جنوب شهر هستند که طی آن قرار است با بهره‌گیری از تکنولوژی اینترنت اشیا، میزان کاربری فضاهای سبز مشخص شود.

مدیران لندن در حال انجام دو پروژه آزمایشی در جنوب شهر هستند که طی آن قرار است با بهره‌گیری از تکنولوژی اینترنت اشیا، میزان کاربری فضاهای سبز مشخص شود. در این دو پروژه‌، سنسورهای هوشمند در سراسر فضاهای سبز نصب خواهد شد که امکان جمع‌آوری اطلاعات را برای افراد ناظر فراهم می‌آورد. نصب این سنسورها در مجموع هزینه‌ای حدود ۱۶۰ هزار یورو برای پایتخت انگلستان در بر خواهد داشت و یکی از ساختمان‌های مسکونی را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد. پیش از این نیز، حس‌گرهای دیجیتالی در یکی از فضاهای سبز نصب شده و نتایج شگفت‌انگیزی در زمینه گرایش مردم به حضور در این مکان، برای مقامات شهر فراهم آورده بود. مقامات اهل لندن با همکاری سازندگان سنسورهای دیجیتالی و گروهی از مهندسان نرم‌افزار، پروژه‌های جدید خود را به زودی آغاز خواهند کرد و تعداد هفت پارک از سراسر شهر را تحت پوشش قرار خواهند داد. سنسورها در اطراف این فضاهای سبز نصب می‌شود و اطلاعات لازم در راستای میزان بهره‌گیری ساکنان اطراف هر پارک از فضای آن را فراهم می‌آورد. ناظران می‌توانند با استفاده از داده‌ها به لزوم صرف هزینه برای بهبود وضعیت فضاهای سبز و همچنین تغییر نگرش مردم در مورد آن‌ها طی پاندمی کرونا نیز پی ببرند.

در دو پروژه جدید لندن با استفاده از اینترنت اشیا، اطلاعات مربوط به پیاده‌روی در ۳۰ نقطه محبوب اطراف پارک‌های مورد نظر جمع‌آوری خواهد شد که همگی به زمین‌های بازی و سایر مکان‌های تفریحی در این فضاهای سبز منتهی می‌شود. در نتیجه با استفاده از این داده‌ها، میزان گرایش مردم به پارک‌ها مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد ضمن اینکه، توجه به مدت زمان توقف افراد در فضاهای سبز نیز از دید ناظران پنهان نخواهد ماند. در نهایت، مدیران می‌توانند به وضعیت هر پارک یا فضای سبز با کمترین تردد، نظارت بیشتری کنند تا در صورت نیاز، نوسازی‌های لازم را در آن‌ها انجام از تا از این طریق، افراد بیشتری را به حضور در فضاهای سبز و بهره‌مندی از مزایای آن جذب کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*