۞ امام علی (ع) می فرماید:
دانش، سلطنت و قدرت است، هر كه آن را بيابد با آن يورش برد و هر كه آن را از دست بدهد بر او يورش برند.

موقعیت شما : صفحه اصلی » خبرها
  • شناسه : 624
  • 11 ژوئن 2022 - 12:51
  • 270 بازدید
  • ارسال توسط :
مقابله با کم‌آبی از طریق آبیاری هوشمند اینترنتی

مقابله با کم‌آبی از طریق آبیاری هوشمند اینترنتی

نماینده شرکت دانش بنیان فناوران صنعت رباتیک از تولید محصولی نوین برای جلوگیری از بحران کم آبی در کشاورزی با بهره‌گیری از اینترنت اشیاء خبر داد. 

نماینده شرکت دانش بنیان فناوران صنعت رباتیک از تولید محصولی نوین برای جلوگیری از بحران کم آبی در کشاورزی با بهره‌گیری از اینترنت اشیاء خبر داد.

مژده تواناراد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به یکی ازمشکلات ایران و جهان درحوزه بحران آب اظهار نظر کرد: برای جلوگیری از بحران کم آبی در کشاورزی با بهره‌گیری از اینترنت اشیاء محصولی ارائه داده‌ایم‌ که می تواند از مصرف بی‌رویه آب و هدر رفت آن در کشاورزی جلوگیری و بیشترین بهره‌وری را از آن کسب نمود. این شرکت دانش بنیان با استفاده از پلتفرم های روز دنیا در زمینه آبیاری هوشمند، موفق به طراحی و تولید این سامانه شد.

مژده تواناراد با اشاره به قابلیت های بسیار مفید و سودمند این محصول ادامه داد: این سامانه براساس فناوری های موجود در آن اطلاعاتی از سنسورهای رطوبت خاک و وضعیت هوا را دریافت می کند و سپس آبیاری را به صورت هوشمندانه و دقیق انجام می‌دهد، در حال حاضر دو محصول برای آبیاری خانگی اختراع و تولید نموده‌ایم که در حال حاضر تست و به‌کارگیری می شود.

وی ادامه داد: این سامانه قابلیت مانیتورینگ و مدیریت از راه دور را نیز داراست و می‌تواند به انواع سنسور های مختلف نیز مجهز شود.

نماینده شرکت دانش بنیان فناوران صنعت رباتیک با بیان مزیت های دیگر این سیستم افزود: مهم ترین مزیت این دستگاه رقابت و پایاپایی با رقبای خارجی خودش است که ما به‌دلیل تحریم‌های موجود نمی توانیم در بازارهای بین المللی رقابت و کیفیت‌پذیری داشته باشیم. از اهداف تولید این محصول می توان به استفاده از اینترنت اشیاء و هوشمند سازی سیستم کشاورزی کشور اشاره نمود تا با مدیریت منابع آبی نفسی تازه در کشاورزی ایران دمیده باشیم.

تواناراد ادامه داد: مزیت های دستگاه ما علاوه بر کاهش هزینه ها، کاهش مصرف آب را تا ۳۰ درصد در پی خواهد داشت.

مسئول این شرکت دانش بنیان در پایان تاکید کرد: برای راه اندازی محصول، مشکل اصلی ما درواقع هزینه بر بودن این دستگاه و نیاز به زمان برای توجیه‌کردن آن است و پیش بینی میکنیم شاید برای مشتری مقرون به صرفه نباشد و طبیعتاً ترجیح بدهند تا آبیاری سنتی را ادامه و با روش های قبلی خود به‌مصرف آب در کشاورزی بپردازند از این پس با تمام تلاش خود برای توجیه اقتصادی محصول و اقتصادی کردن آن برای عموم مردم تلاش خواهیم کرد تا با ورود به عرصه بین الملل افتخاری دیگر برای کشورمان رقم بزنیم، لازم به ذکر است که در اینجا اتفاق خوبی که در حال وقوع است همکاری با کسانی است که در حیطه های مختلف کاری این زمینه موفق به کسب افتخاراتی شده اند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*