۞ امام علی (ع) می فرماید:
دانش، سلطنت و قدرت است، هر كه آن را بيابد با آن يورش برد و هر كه آن را از دست بدهد بر او يورش برند.

موقعیت شما : صفحه اصلی » دانستنی ها
  • شناسه : 460
  • 06 سپتامبر 2021 - 11:05
  • 406 بازدید
  • ارسال توسط :
۱۰ چیزی که با آمدن اینترنت اشیا احتمالا منسوخ می‌شوند!

۱۰ چیزی که با آمدن اینترنت اشیا احتمالا منسوخ می‌شوند!

اینترنت اشیا در هر لحظه در حال تغییر زندگی روزانه ماست و این چیزی است که نمی‌شود از آن چشم‌پوشی کرد.همه‌ی این تغییرات به نظر کوچک می‌آید اما اگر همه‌ی این تغییرات را کنار هم قرار دهیم، متوجه می‌شویم که اینترنت اشیا بخش اعظمی از کار، بازی و حتی زندگی ما را تحت پوشش قرار می‌دهد.

اینترنت اشیا در هر لحظه در حال تغییر زندگی روزانه ماست و این چیزی است که نمی‌شود از آن چشم‌پوشی کرد.همه‌ی این تغییرات به نظر کوچک می‌آید اما اگر همه‌ی این تغییرات را کنار هم قرار دهیم، متوجه می‌شویم که اینترنت اشیا بخش اعظمی از کار، بازی و حتی زندگی ما را تحت پوشش قرار می‌دهد.

درواقع باید از تکنولوژی و اینترنت اشیا ممنون باشیم زیرا طولی نخواهد کشید که تمام مواردی که ما به طور معمول از آن‌ها استفاده می‌کنیم منسوخ خواهد شد.

۱-پرداخت به وسیله‌ی کارت‌ های اعتباری

خیلی از ما برای خریدهای روزانه خود از کارت های اعتباری استفاده می‌کنیم. طبق نظرسنجی سازمان تحقیقاتی  Gallup poll فقط ۲۴ درصد از مردم آمریکا برای خرید از پول نقد استفاده می‌کنند. درحالی که  به وسیله اینترنت اشیا دیگر نیازی به کارت‌ های اعتبای پلاستیکی نخواهیم داشت.پرداخت به وسیله تلفن همراه مانند Apple pay، Android pay و Google Wallet به سرعت در حال مقبولیت در بین مردم است و احتمالا در چند سال آینده غالب پرداخت‌ها و خریدها از این طریق انجام می‌شود.

۲-ریموت کنترل

مطالعات نشان داده است که به طور میانگین هر خانواده حداقل بین ۳ تا ۴ ریموت کنترل برای تلوزیون، ضبط صوت، کنسول‌های بازی و… دارند.به سبب اینترنت اشیا و به وسیله‌ی یک کنترل کننده‌ی مرکزی که با تلفن همراه کنترل می‌شود ریموت کنترل‌ها در حال منسوخ شدن هستند.

۳-انواع دیسک‌های فشرده

به جز کتاب های الکترونیک که فروش آن‌ها در سال ۲۰۱۶ کاهش یافت، رسانه‌های دیجیتال روزبه‌روز درحال رشد می‌باشند.آیا به یاد دارید آخرین باری که CD یا DVD خریدید چه زمانی بوده‌است؟ سرویس‌های پخش فیلم و سریال آنلاین تبدیل به یک گزینه‌ی محبوب در بین مردم است.بیشتر از نیمی از مردم آمریکا حداقل یک بار از این سرویس ها استفاده کرده اند.

۴-کیبورد

خیلی از ما برای یادداشت مطالب از کیبورد استفاده می‌کنیم اما با پیشرفت تکنولوژی تبدیل گفتار به نوشتار، کیبوردها درحال منسوخ شدن هستند.در حال حاضر محصولاتی که با صوت فعال می‌شوند مانند Amazon Echo در بازار وجود دارد که نیاز به تایپ کردن رفع می‌شود.

۵-دسته کلید

همانند ریموت کنترل، دسته کلیدها هم جزئی از وسایل ضروری هستند اما به راحتی گم می‌شوند و از امنیت بالایی برخوردار نیستند.سیستم‌های امنیتی هوشمند برای منازل، کسب و کارها و اتومبیل ها در حال گسترش هستند و نیاز به دسته کلید را ازبین می‌برند.در حالی که کارت‌های RFID تکنولوژی جدیدی نیست در حال حاضر به وسیله‌ی تکنولوژی تشخیص چهره و دستگاه‌هایی که به وسیله تلفن همراه کنترل می‌شوند می‌توانند درب را باز کنند و دیگر نیازی به دسته کلید نیست.

۶-هاردهای اکسترنال

با گسترش تکنولوژی ذخیره‌سازی ابری و ارزان بودن آن‌ها بازار هاردهای اکسترنال روز به روز درحال کم شدن است.این تکنولوژی به دلیل دسترسی آسان از هرجای دنیا ریسک از بین رفتن داده‌ها را ازبین برده است.

۷-کارگرهای خدماتی

آیا با غذایتان سیب زمینی سرخ کرده هم میل دارید؟ به زودی دیگر با همچین سوالی از یک نوجوان که در حال سفارش گرفتن از ما است روبه رو نمی‌شویم.به جای آنها سفارش غذای خود را برروی یک صفحه لمسی انتخاب می‌کنیم و سپس ربات‌ها غذای ما را آماده می‌کنند.در حال حاضر این تکنولوژی در برخی از رستوران‌ها استفاده می‌شود.در این رستوران‌ها می‌توانید غذای خود را به وسیله‌ی تبلت برروی میز انتخاب کنید و از این طریق هم پول غذایتان را پرداخت کنید.در حال حاضر آماده کردن غذای ما توسط انسان‌ها انجام می‌شود ولی در آینده‌ی نزدیک این کار به دست ربات‌ها انجام می‌شود.

۸- اتومبیل شخصی

کسانی که خودشان رانندگی می‌کنند در حال کم شدن هستند و طبق پیش بینی ها  مردم به سمت استفاده از حمل و نقل عمومی می‌روند. در حال حاضر اپلیکیشین هایی مانند اسنپ وجود دارد که نیاز مردم به اتومبیل های شخصی را ازبین می برد.

۹-ابزارهای  کشاورزی

تکنولوژی وابسته به سنسورها درحال تغییر کشاورزی است و به کشاورزان و باغداران امکان مراقبت بیشتر به محصولاتشان را می‌دهد. با توجه به افزایش کشاورزان، دیگر نیازی به شخم زدن زمین های کشاورزی وجود ندارد زیرا با آمدن تکنولوژی های جدید در کاشتن بذر زیر و رو کردن زمین کشاورزی معنایی ندارد.

۱۰-اسناد کاغذی

در نهایت تمام این پیشرفت ها برای کمتر استفاده کردن از کاغذ است. خیلی از کسب و کارها که تا به امروز از کاغذ استفاده می‌کردند در حال کم کردن کاغذ در ادارات خود هستند. با آمدن تکنولوژی های ذخیره سازی ابری، دورنگار الکترونیکی، سیستم مدیریت اسناد و قبوض آنلاین، دیگر نیازی به استفاده از کاغذ نخواهد بود.

این‌ها فقط بخشی از کارهایی است که به لطف اینترنت اشیا در حال انجام است. با اکتشافات جدید روزانه، پیش بینی  آینده خیلی دشوار است ولی می توان پیش بینی کرد که جهان پیرامون ما در حال تغییرات اساسی است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*