۞ امام علی (ع) می فرماید:
دانش، سلطنت و قدرت است، هر كه آن را بيابد با آن يورش برد و هر كه آن را از دست بدهد بر او يورش برند.

موقعیت شما : صفحه اصلی » خبرها
  • شناسه : 112
  • 19 آوریل 2021 - 16:59
  • 316 بازدید
  • ارسال توسط :
  • نویسنده : فاطمه پروری
  • منبع : ایران آینده
معرفی چند محصول فناورانه در نمایشگاه CES 2021 تایوان

معرفی چند محصول فناورانه در نمایشگاه CES 2021 تایوان

در نمایشگاه بین المللی Consumer Electronics Show (CES) امسال، MOST توانست ۱۰۰ برنامه استارتاپی را برای ترویج نوآوری های جدید در حوزه ی IoT راه اندازی کند.

Taiwan Tech Arena سازمانی است که به استارتاپ ها کمک می کند تا در همکاری با وزارت علوم و فناوری تایوان (MOST)، اختراعات جدید را ترویج کنند. در نمایشگاه بین المللی Consumer Electronics Show (CES) امسال، MOST توانست ۱۰۰ برنامه استارتاپی را برای ترویج نوآوری های جدید در حوزه ی IoT راه اندازی کند. در گروه زندگی هوشمند (Smart Living)، ایده هایی خلاقانه ایی برای زندگی بهتر به نمایش گذاشتند، استارتاپ های ELECLEAN ،Rice Ear و Carkit AI ایده های جدید و منحصر به فردی را در این نمایشگاه ارائه داده اند.

WHO فناوری ابتکاری کشنده COVID-19 را به رسمیت می شناسد

سازمان بهداشت جهانی (WHO) به دنبال راه هایی برای مبارزه با COVID-19 است. دفتر منطقه ای آن برای آفریقا برای پیگیری نوآوری های فناوری COVID-19 یک پایگاه داده جهانی تهیه کرده است. یکی از این نوآوری ها ، دستگاه قابل شارژ ELECLEAN 360 است که توسط WHO به عنوان نوآوری در گروه “آزمایشگاه” شناخته شده است.

آبی که به یک “گونه‌های فعال اکسیژن” یا ROS تبدیل شده است، می تواند ویروس ها از جمله ویروس COVID-19 و باکتری ها را توسط اکسیداسیون از بین ببرد. بنیانگذار و مدیرعامل ELECLEAN، دکتر Chien-Hung Chen، طی سالها تحقیق، به موفقیت تبدیل H2O به ROS از جمله رادیکالهای هیدروکسیل، پراکسید هیدروژن و رادیکالهای سوپراکسید دست یافت. علاوه بر این، این تبدیل تنها فقط ۱۵ دقیقه طول می کشد و از آب تنها واکنش گر (Reagent) این محصول می باشد که در آن استفاده می شود. این رویکرد جدید با مسئله ضدعفونی کردن با مواردی که از مواد شیمیایی از جمله الکل استفاده می کنند متفاوت است. با قدم زدن در محفظه ای مجهز به این فناوری می توان افراد را کاملاً از ویروس پاک کرد.


در حالی که این مفهوم ساده است، روند شیمیایی ضدعفونی اینگونه نیست. ELECLEAN 360 یک محصول ایمن و سازگار با محیط زیست است که توسط آزمایشگاه های سراسر جهان از جمله دانشگاه چانگ گونگ ، آزمایشگاه های SGS و صدور گواهینامه تضمین کیفیت ملی (SNQ) گواهی شده است که در برابر بیماری هایی همچون سودوموناس آئروژینوزا، پنوموکوک، H1N1، کاندیدا آلبیکنس، اشریشیا، استافیلوکوکوس اورئوس ، سالمونلا و کپک سیاه موثر عمل کرده است.

هوای پاک را هنگام حرکت تمیز کنید

کاهش فضای زندگی، صنعتی شدن مداوم و شهرنشینی، همراه با افزایش رویدادهای گرم شدن کره زمین مانند آتش سوزی، همه رویدادها به معنای کمبود کیفیت هوا است. در سال ۲۰۱۸، Rice Ear Ltd خالق یک فنآوری ابتکاری تصفیه فوتوکاتالیستی، تصفیه کننده هوا قابل حمل را که بزرگتر از قوطی نوشابه نیست، معرفی کرد. LUFT Cube 2.0، نسخه جدیدتری از این دستگاه تصفیه با کاهش صدای کار ، برنده جوایز CES Innovation 2020 و Taiwan Excellence شد.

Rice Ear اخیراً محصول سوم خود را با نام LUFT Duo 3.0 معرفی کرده است که قابلیت تصفیه هوا نسخه قبلی را دو برابر می کند. اضافه بر این، مدل جدید برنده جوایز Taiwan Excellence 2021 و  Taiwan SNQ 2021 (نماد کیفیت ملی) نیز شده است.

LUFT Duo 3.0 با استفاده از فنآوری حالت جامد SPP Nano، تصفیه فتوکاتالیز را فعال کرده و آلرژی های هوایی مانند باکتری ها، ویروس ها، بوها، آلاینده ها و مواد شیمیایی سمی را تجزیه و از بین می برد، سپس آنها را به آب و دی اکسید کربن تبدیل می کند. این محصول سازگار با محیط زیست است و نیازی به فیلتر نیست. این واحد با یک شارژر USB Type-C قابل شارژ است. بر اساس استفاده مداوم در طول سال، هزینه عملیاتی کردن مجدد آن کمتر از پنج دلار در سال برآورد می شود. ابعاد ۲.۸۷×۳×۳ اینچ، قابل حمل بوده تنها هفت اونس وزن دارد.

Titus Chang و Morgan Song، بنیانگذاران شرکت و از پیشکسوتان صنعت با ۳۵ سال سابقه کار، دارای چشم اندازها و ایده های خلاقانه جدید در ادامه راه هستند. آنها می خواهند دنیا از “هوای خوب: هر زمان و هر مکان” لذت ببرد.

آواز خواندن همراه با کارائوکه موبایل

آخرین محصول شرکت Roxie ،Carkit AI است که یک کارائوکه اتومبیل مبتنی بر Plug and Play است که در اتومبیل به راحتی نصب می شود. این محصول، اتومبیل را تبدیل به یک اتاق کارائوکه می کند، هر مسافر، جلو و عقب، قادر به آواز خواندن به وسیله ی هندزفری با آهنگ های مورد علاقه خود است. این محصول با اندازه ای جمع و جور است می توان با استفاده از Bluetooth® به سوکت فندک متصل کرد و با تلفن هوشمند و استریو ماشین جفت (pair) کرد. این می تواند صدای حرفه ای فراگیر ۳D را بدون اکو تولید کند.

دستیار صوتی داخلی Roxie امکان کار ایمن و بدون دست حین رانندگی را فراهم می کند. این دستگاه دستورات صوتی را می گیرد، به عنوان مثال، “OK Roxie”، با تأخیر نزدیک به صفر، قادر است پاسخ سریع به فرامین بدهد. در این محصول، انتخاب آهنگ ها از لیست پخش در حالی که چشم به جاده دارید فقط به دستورات صوتی نیاز دارد. علاوه بر این، تغییر دهنده ی گام صدا در این دستگاه، آن را قادر می سازد تا از پایین ترین سطح تا بالاترین سطح صدا را به خوبی دریافت کند، که این کمک می کند دامنه صوتی گسترده ای داشته باشد.

میکروفون قدرتمند با دامنه گسترده Roxie که قادر به تشخیص صدا از هر نقطه از ماشین است، دارای پاسخ فرکانسی از ۷۰ تا ۱۵۰۰۰ هرتز با حساسیت ۳۲.۵- دسی بل می باشد.

Roxie با تلفن های هوشمند iPhone یا Android سازگار است و با Siri و OK Google به راحتی کار می کند. این برنامه از برنامه های پخش کننده موسیقی مانند Apple Music ، Spotify ، TuneIn و YouTube نیز پشتیبانی می کند.

منبع:

https://iot.eetimes.com

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*