۞ امام علی (ع) می فرماید:
دانش، سلطنت و قدرت است، هر كه آن را بيابد با آن يورش برد و هر كه آن را از دست بدهد بر او يورش برند.

موقعیت شما : صفحه اصلی » اینترنت اشیاء
  • شناسه : 161
  • 14 ژوئن 2021 - 13:00
  • 324 بازدید
  • ارسال توسط :
اینترنت اشیا (Internet of Things)

اینترنت اشیا (Internet of Things)

بروس اشنایر متخصص امنیت سایبری: اینترنت اکنون فکر می‌کند، حس می‌کند و عمل می‌کند و از نظر من این تعریف یک ربات است. به نظر من، تعریف درست از اینترنت اشیا به‌طور کلی این است که ما داریم بدون اینکه خودمان متوجه باشیم، یک ربات به اندازه کل دنیا می‌سازیم.

اینترنت اشیا (IoT) به طور کلی به فناوری اطلاق میشه که در آن تمام اشیا و وسایل اطراف ما به شبکه‌ی اینترنت و یا اینترانت (شبکه‌ی محلی) متصل شده‌ و میتونن از طریق آن برای هم داده ارسال کنن و با هم در ارتباط باشن، در ضمن به راحتی و از طریق اپلیکیشن‌های خاصی توسط انسان‌ها قابل کنترل هستن.

حتما تا ‌حالا نام خانه‌های هوشمند رو شنیدی، خانه‌ای رو در نظر بگیر که بسیاری از اشیای موجود در آن از طریق یک شبکه به هم متصلن.

به عنوان مثال هنگامی که شما خانه‌ رو  ترک می‌کنی، لامپ‌ها خاموش شده و درب‌ها به صورت خودکار قفل میشن، یخچال خانه به صورت اتوماتیک مواد غذایی موجود رو بررسی و در صورت کمبود برای فروشگاه مورد نظر شما پیامی ارسال میکنه و محصولات مورد نظر رو سفارش میده. یا هنگامی که شما مجددا در حال بازگشت به خانه­ای تلفن همراهتون موقعیت شما رو برای شبکه‌ی خانگی ارسال میکنه و با نزدیک شدن شما به خونه، سیستم سرمایشی یا گرمایشی فعال شده و محیط خونه رو براتون آماده میکنه.

این یه نمونه‌ بسیار ساده از کاربرد اینترنت اشیا در زندگی روزمره بود، مبحث IoT میتونه در موارد بسیار زیادی، از خونه‌های هوشمند گرفته تا مسائل پزشکی مورد استفاده واقع بشه.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن

ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری را کامل کنید. *

*